Testování řetězu je vždy trochu ošemetná záležitost, protože jeho životnost vždycky razantně ovlivní jeho čistota a kvalita namazání. Redakční mullet ale vloni opanoval řetěz KMC DLC 11 Celeste v barevném provedení a kdo zná značku Bianchi, tak právě Celeste je jejich typický lehce tyrkysový odstín.
Kola jihočeské značky Galaxy už jsou na trhu slušnou řádku let a platí to i pro model tradičního názvu Skylab, jenž od letoška dostal do vínku zcela nový rám s pevnými osami. Devětadvacítka se sportovní geometrií ctí tradičně solidní poměr cena/výkon, ale prošla výraznou modernizací.
V případě zámků na kolo je před námi vždycky dilema, zda dát přednost bezpečí na úkor hmotnosti a vlastního komfortu nebo vsadit na menší jistotu, ale kolo si navíc zatížit jen minimálně.
Cykloservis otestoval elektrokolo Totem Maurice Pro. Ne každý ví, že Totem je jednou z mála značek elektrokol, která se montují u nás, konkrétně v České Třebové a Dolní Dobrouči, navíc s využitím japonských elektromotorů Vinka.
Stevens Prestige je jedním velkým důkazem toho, jak umí výrobce z Hamburku zúročit nemalé zkušenosti ze závodních kolbišť. Pokud je pro vás karbon prostě „moc“ - ať už moc drahý nebo moc technologicky vyspělý a pokrokový, pravděpodobně se zastavíte v nabídce Stevensu při hledání cyklokrosky s přesahem do gravelu, nebo klidně i silničního zimáka právě u modelu Prestige. Jeho recept má nejen v našich končinách více než dobrou pověst.
Německý Stevens má sídlo v Hamburgu, bývalém hanzovním městě, které dle zástupců reprezentuje kosmopolitost, což v jejich podání znamená být spolehlivým, a přesto odvážným, svobodně myslet a jednat. Zda se to projevuje na jejích výrobcích, musí posoudit především zákazníci, ale o lecčems napovídá počet jednoho milionu vyrobených kol, kterých firma dosáhla v roce 2013, tedy 23 let od založení firmy, tehdy především velkoobchodu.
Spacelab, tak jak ho vidíte, je novinkou pro rok 2019. Galaxy se po vzoru dalších vydalo na cestu středových motorů, nižší modely stále spoléhají na motor v zadním kole a baterii na nosiči, nikoli na rámu. Trochu nadstandard na kole do 40 tisíc, že?
Model Jura je stálicí v nabídce německého Stevensu. Zdvih sto dvacet milimetrů na obou osách, univerzálně laděná geometrie a maratonské zaměření s jasně patrným trailovým přesahem, tak nějak by se tato řada dala velmi stručně charakterizovat. Duralová verze modelu už v minulosti naším testem prošla, tentokrát zde ale máme něco luxusnějšího, konkrétně model Jura Carbon ES s cenovkou 103 990 korun, tedy druhý nejvýše postavený full.
V nabídce italské značky Deda najdeme řadu omotávek od základních až po ty luxusní a každá má nějaký zajímavě znějící název. Základní model se ale jmenuje jednoduše, prostě Deda, a když jej namotáte na řídítka správně, budete mít vytlačené logo značky na očích v perfektní řadě za sebou.
Německý Stevens je již dlouhé roky doslova synonymem profesionálního cyklokrosu a na svém kontě má celou sbírku nejcennějších světových titulů. Jelikož je cyklokrosová sezóna v plném proudu, vybrali jsme si do testu právě „CX“ model Prestige, tvořící kvalitativní střed nabídky kolekce 2019